L'Espanyol supera un 0-2 del Mirandés amb tres gols en quatre minuts en una jornada marcada per les lesions de Sergio i Álvaro
El 17 de gener de 2012 quedarà en el calendari blanc-i-blau com un dia malastruc. El que havia de ser poc menys que una ratificació de la bona ratxa de l'Espanyol en la Lliga es va torçar des de primera hora del matí i va seguir complicant-se fins a gairebé mitjanit, quan en quatre minuts ho va arreglar tot.
El Mirandés, ben tancat enrere, esperant a la contra i apostant per la velocitat d'Alain i Pablo, havia sorprès a ?El Madrigal? i a ?El Sardinero?. I amb això va tenir prou per aconseguir un 0-2 a Cornellà-El Prat davant un Espanyol que durant tota la jornada havia anat encadenant notícies negatives.
Abans del migdia Sergio García havia d'abandonar la concentració de l'equip després d'haver passat la nit amb molèsties al genoll esquerre. Les primeres proves van confirmar que tenia una lesió de menisc. Durant el partit davant el Mirandés, a una de les millors accions locals, li va seguir un contraatac dels ?rojillos? que va acabar amb una rematada d'Alain que, després de rebotar en els dos pals, va acabar entrant suaument a la porteria blanc-i-blava. Fort cop. I dels grossos perquè sense fer res el conjunt burgalès s'havia trobat just amb l'escenari que havien somiat. Un avantatge en el marcador per gestionar-lo durant tot el que quedés de partit jugant al contraatac i defensant amb tot l'equip dins l'àrea si fos necessari. I per acabar-ho de rematar, Álvaro, en una jugada desafortunada, es lesionava en un intent de recuperar la pilota i havia de ser substituït per Albín. Tot en menys de 40 minuts. Mala sort pura i dura. Increïble. I més, com recordaria més tard Pochettino, 24 hores abans, també havia caigut Pandiani.
L'Espanyol no trobava la manera de superar la defensa ?rojilla?. No hi havia buits pels quals passar i la precipitació en l'última passada no feia efecte. Abans del gol d'Alain, malgrat això, l'Espanyol havia tingut una mitja hora en la qual havia aconseguit apropar-se amb relatiu perill a la porteria de Nauzet, sobretot amb un llançament de Romaric que va sortir fregant el pal esquerre.
La segona meitat es va iniciar amb més intensitat local, però amb idèntica sort en contra. Romaric va estavellar la pilota a la base del pal i Thievy no va arribar a controlar el rebot, només començar. Després els jugadors del Mirandés van reclamar tímidament un penal d'Amat a Pablo Infante per agafar-li la samarreta dins l'àrea i, a partir d'aquí, es van tornar a tancar enrere fins que recuperaven la pilota.
El duel treia foc per moments, per la intensitat en el joc, però també per la incertesa i els nervis que es veien al camp. L'Espanyol tancava al Mirandés, però no trobava l'última passada, no encertava entre unes línies tan poblades. Pouso i Pochettino van moure fitxa gairebé a la vegada i van tractar d'oxigenar els seus equips.
Amat, cedint cap a enrere, va habilitar Pablo Infante perquè col?loqués un inquietant 0-2 al marcador, però després Weiss, en una acció protestada pels visitants per considerar que estava en fora de joc, va posar un encoratjador 1-2. El partit seguia obert i dos minuts després Rui Fonte va fer de davanter atent per rematar dins l'àrea petita una centrada de Romaric. Empat a dos, en només dos minuts. Quedaven un parell més i el descompte. I Verdú, just abans de la prolongació, va posar el definitiu i increïble 3-2 per tancar una jornada més desgraciada per les lesions que pel que va succeir al camp.
Fitxa tècnica:
RCD Espanyol: K.Casilla, Amat, Álvaro (Albín F., min.38), J.Verdú, Romaric, H.Moreno, Javi López, Weiss, Forlín (Raúl Baena, min.76), Dídac (Rui Fonte, min.68) i Thievy.
CD Mirandés: Nauzet, Garmendia, César Caneda, Raúl García, Muneta (Garro, min.64), Arroyo (Aitor, min.76), Mújika (Lambarri, min.68), Pablo Infante, Mikel Martins, Iribas i Álvaro Corral.
Àrbitre: Antonio Miguel Mateu Lahoz (C.Valencià). Per part del Mirandés, ensenya targeta groga a Martins (min.40). Per part de l'Espanyol, a Forlín (min71).
Gols: 0-1, Alain (min.28); 0-2, Pablo (min.78); 1-2, Weiss (min.85); 2-2, Rui Fonte (min.87); 3-2, J.Verdú (min.89).
Incidències: 18.408 espectadors