Un Espanyol sòlid, convençut i ferm es porta un merescut triomf de Santander
L'Espanyol ha sumat la seva segona victòria consecutiva a domicili en menys d'una setmana. Els blanc i blaus, que no guanyaven a Santander des de la temporada 2004-2005, van tornar a evidenciar que poden ser un equip sòlid, compacte i que tracta d'aprofitar les oportunitats que tingui, poques o moltes. La veritat és que va dominar el Racing de principi a fi i va quedar la sensació que el partit va ser garrepa en el marcador, però no en l'esforç i l'ambició blanc i blau, per molt que els jugadors del Racing s'haguessin autoanimat a través del vídeo marcador amb missatges de convenciment i compromís.
Era un partit rellevant per a tots dos equips. Cada un tenia arguments suficients com per voler els tres punts. El Racing perquè només ha sumat empats i derrotes fins ara. Per l'Espanyol, en canvi, era la confirmació que podia aconseguir la segona victòria consecutiva a domicili després de l'aconseguida diumenge passat a Vallecas. Però era, també, un incòmode plebiscit per als locals que viuen un present tumultuós després que l'empresari indi Ahsan Ali Saied, encara propietari del conjunt càntabre (però ni està ni se l'espera per Santander), està sent investigat per la Interpol com es va recordar en alguna pancarta a la grada.
La veritat és que, a partir del profund respecte que es tenien els dos tècnics i dos equips, el partit va començar amb un Espanyol millor posicionat i més ambiciós com ho demostra el fet que va ser gairebé un monòleg la primera mitja hora de joc, amb rematades de Romaric, Sergio García (en més d'una ocasió) i Javi López. El bagatge local es resumeix en un xut llunyà de Diop que va treure esplèndidament Cristian Álvarez. Més enllà d'això, l'Espanyol mai va sentir l'alè del Racing proper a la zona de perill.
Només en l'inici de la segona meitat, amb un xut al travesser de Diop i una rematada de Stuani, la defensa es va sentir una mica inquieta, però, immediatament, va arribar la reacció blanc i blava que es va recolzar en una doble oportunitat de Sergio García que va superar amb un xut creuat a Toño i va posar en avantatge a l'Espanyol. Aquest gol no només va premiar el millor joc dels de Pochettino sinó que va atorgar al partit un altre ritme només alterat, molt de tant en tant, per les empentes d'orgull local. Cúper va treure tota la pólvora disponible i va revolucionar a un equip lligat de mans pels blanc i blaus. Pochettino també oxigenar al 'onze' i li va donar minuts a Dátolo i Pandiani, als que, a més, els va tocar fer pinya en tasques defensives. Verdú va tenir la sentència a cinc minuts per al final després d'una excel?lent acció de contraatac, però Toño va reaccionar bé i va avortar l'ocasió.
L'Espanyol es va aplicar en defensa i va saber jugar amb criteri els últims minuts davant un rival que va intentar buscar el gol de l'empat, però que no va poder en cap moment amb la concentració defensiva dels espanyolistes. Sis de sis i l'equip s'instal?la a la zona còmoda de la classificació.
Fitxa tècnica
Racing de Santander: Toño, Francis, Álvaro G., Torrejon, Cisma, Munitis, Diop, Adrián, Arana (Jairo, min.80), Stuani (Ariel, min.67) i Serrano (Kone, min.62).
RCD Espanyol: Cristian Álvarez, Raúl R., Javi Márquez (Baena, min.85), Álvaro (Pandiani, min.75), Sergio García, Verdú, Romaric (Dátolo, min.53), Héctor Moreno, Javi López, Forlín i Dídac.
Gol: 0-1: Sergio García (min.59)
Àrbitre: Sr. Turienzo Álvarez (C. Castellà-lleonès). Ha amonestat a Javi López (min.28) , Raúl Rodríguez (min.53), Javi Márquez (min.55), Adrián (min.65), Cristian Álvarez (min.87).
Incidències: El president del RCD Espanyol, Germán de la Cruz, el vicepresident esportiu, Germán de la Cruz, i el directiu responsable del futbol base, Antonio Morales, han representat al club.